03 May 2008

Bloggutmaning - NSD

Jag passar på att slå samman firandet av NSD med att jag efter några års uppehåll återupptog scrappandet för drygt ett år sedan. Därför kör jag mer än ett kinderägg med fyra utmaningar i en. :)

Utmaningarna består i att scrappa utifrån en av de fyra nedanstående skisserna (Skiss #1, #2, #3 och/eller #4) med följande "regler":


- Sidan måste innehålla minst fem (5) olika mönstrade papper - helst från olika tillverkare.
- Sidan måste innehålla minst tre (3) egentillverkade dekorationer. Titel/journaling räknas i det här fallet som en dekoration.

Utöver detta väljer du själv format och det är tillåtet att vända och vrida och tolka skissen ifråga. Det ska dock synas att du utgått från den valda skissen. Såväl LOs som kort är välkomna. Då får delta med en tolkning av varje skiss, dvs totalt fyra bidrag.

Lämna en kommentar till den valda skissen innehållande en länk till din tolkning (gärna med länk tillbaka till den valda skissen). Om detta sker innan söndag 11e maj 23.59 är du med och "tävlar" om scraprelaterade pris från mig. Vinnare kommer att utses av mig tillsammans med några av mina nära och kära. Vi kommer att bedöma hur skisserna ifråga tolkats samt helhetsintrycket.

Edit: Jag insåg att mitt första blogginlägg kom först i juli 2007 fastän jag registrerade mig här redan i maj 2007. Därför ändrar jag anledningen kring det som firar ett år. ;)

3 comments:

Anonymous said...

Spännade utmaning/ar och grattis på bloggardagen! :) Återkommer nog så småningom!

Theresa/Tette said...

Grattis på bloggdagen! Och du fina skisser!

Nu ska jag fortsätta och kika runt i din blog och låta mig inspireras!!
Ha en bra dag!

Anonymous said...

*skrålar mig blå i ansiktet*
för det är ingen vanlig dag för det är Maxells bloggdag HURRA HURRA HURRA

Jättehärliga skisser. Ska försöka att ge mig på dem om jag orkar. Just nu har en läskig förkylning tagit mig gisslan och om jag inte blir fritagen i tid för inlämmning så har jag iaf skrivit ut skisserna så jag kan göra dem senare.