02 May 2008

This is rock

Ja, Piggy Tales "wonder years" är verkligen rock. Rock gillas! Mycket! Därför är minst en sida med rocktema given.


Jag funderade länge på hur barndoorsinstrumentet kunde användas. Omgående insåg jag att min tanke om att fästa strängar på instrumentet var ogenomförbar om jag ville kunna öppna luckan/dörren på ett smidigt sätt. Jag valde sedan att inte rita ut detaljerna på instrumentet utan istället sandpapprade jag över hela, skrev en mycket passande låtttitel i dymo och fäste allt med brads placerade som stämskruvar.

Jag har även sandpapprat över bokstäverna i cardstock för att dels få ett matchande utseende samt att få en tydligare ram runt varje bokstav när de fästs på cardstocken. Faktiskt har jag använt enbart sandpapper på fotot samt mönsterpappren (night glow + stjärnor från shiney star).


För att matcha detta något slitna rockiga utseende har jag målat med akrylfäger. Det ger action till sidan och balanserar den enorma basen i cardstock samtidigt som upplägget med basen och akrylfärgen inkl alla stjärnorna även talar om vilket band det hela handlar om...

1 comment:

Anonymous said...

Underbar!!! :)