09 March 2011

Vinter - Vecka 3 i Mini Art Journal 2011

De kommer i "fel" ordning nu, men ja. De kommer i alla fall. :)

Vinterdelen var lurig då jag suttit med vintertags nu i vinter och ville göra något annorlunda än det jag provat där i tekniker och annat. Det tog sin tid att komma fram till detta "enkla" kort...


Som boende i Norrland kan jag inte annat än gilla vintern. Dock ska det vara snö. Annars är det ingen vinter...


Texten på framsidan är såna där bokstavslappar som jag gör då och då. Stämpla, färga in och klistra fast. Den andra lilla runda med text är en pytteytte cirkel som jag av någon anledning gjort en gång i tiden och skrivit ut. Här fick den plats.

Grenen där nere är från en tidning. Kul att använda såna bilder. Jag kände att jag fick in den bra i helheten här.

Självklart är alla snöflingorna på framsidan embossade med klar embossing.


Baksidan är klädd med ytterligare ett mönsterpapper. Här har jag fyllt i detaljer med silverpenna samt skrivit texten "Ingen vinter utan snö" med samma penna. Där sitter även en vit snöflingebrad.

Vill du delta i denna utmaning eller "bara" kika vad andra skapat denna vecka klickar du här.

Icke-scrapmaterial: Spelkort och tidningsklipp.

No comments: