09 March 2011

Tålamod - Vecka 10 i Mini Art Journal 2011

För vecka 10 är ordet "tålamod". En god egenskap som jag har ibland och ibland är det som bortblåst. ;)


Min tolkning är förknippad med tålamodet som krävs när du odlar något - såväl blommor som annat. Det behöver pysslas om och kanske också ges näring för att det ska blomma ut i full prakt. Ungefär som med egenskapen tålamod. ;)


Detaljer från fram- respektive baksida. Mönsterpappret var något blaskigt i färgen varför jag bestämde mig att lägga till färg. Jag använde akvarellfärger med vibrerande nyanser i samma skala.

För att göra kortet klart rita jag och skrev något om det hela. :)

Vill du delta i denna utmaning eller "bara" kika vad andra skapat denna vecka klickar du här.

Icke-scrapmaterial: Spelkort, vanligt vitt papper och en orange raindot

No comments: