13 September 2010

Lyft blicken om hösten

Om mindre än en vecka har hela Sverige valt och kanske också kryssat i en lista...

Här har jag gjort en layout där jag tar ställning till hösten genom att lista plus och minus. Nu är det inte en traditionell lista, men det är likväl en sammanställning över två olika sätt att se på och uppleva hösten.


Jag slogs av att varje årstid har sina för- och nackdelar och nyligen har vi inlett en årstid som ofta förknippas med det negativa. Jag tänker bland annat på den trötthet och leda som flera av oss känner när mörkret kommer.

Därför bestämde jag mig för att göra en påminnelse om att allt är relativt och i viss mån kan vi välja hur vi ser på saker och ting.


Kort sagt: Lyft blicken om hösten och tänk positiva tankar hellre än att fastna i det negativa...

Och ja, jag borde väl göra en sådan här layout om och inför varje årstid. ;)

För fler alster med fokus på val och med listor - se här.

Icke-scrapmaterial: Teinfärgat mönsterpapper, egendistressat mönsterpapper och egentillverkad biljett.

No comments: