15 October 2009

Veteranbilsträff

Vi fortsätter med hembygden och hembygdsgårdar - denna gång i retrotappning. Retro skiljer sig från Vintage på så sätt att nyskapade saker som går i en gammal vintagestil är inte vintage, de är retro.

Hembygdsgårdar då? De är bra miljöer för olika tillställningar eller träffar. Kanske är olika marknader och eventuellt spelmansstämmor det som de flesta tänker på, men själv tycker jag att det är perfekt att ordna en veteranbilsträff i denna härliga miljö. Att se dessa bilar i sin "rätta" miljö ger en speciell känsla som värmer såväl mig som min son.

Det här är en sådan där layout där jag tagit vad jag råkade få tag i. Det råkade vara retropapper och "röran" som de bjuder på ser jag som en del av att miljön och alla de brokigt personliga bilarna smälter samman.

Layouten bygger även på saker från hemmets hjärta - köket. Därifrån använde jag en ljusgul påsförslutare som jag modifierade lite för att få till ett hjärta och ritade dit detaljer.

Jag använde också en disksvamp för att svampa ett matchande ljusgult mönster på bakgrundspappret. Och ja, jag använde den vassa sidan. :)

För fler alster om hembygden - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, en påsförslutare, utskrivna egentillverkade ordlappar, slipkloss (för att distressa fotona) och en disksvamp (den vassa sidan) för att svampa bakgrunden.

No comments: