16 October 2009

Hur är det med julstämningen och fredagsgodis

Julen. Ojojoj vad jag gillar julen. Det är en härlig tid med enorma pysselmöjligheter. Det finns så mycket vackert att skapa av och med. Det gäller såväl konkreta julsaker som annat. Om jag kunde skulle jag öppna en enorm julstuga här och bara skapa, skapa och skapa. Leka, prova, testa, lära mig och bara göra. Låter det inte som en härlig idé?

För att skapa behövs det också något att skapa av och med. Det finns många härliga nyheter ute för årets julpyssel. Var man än tittar in möts man av julstämning. Det är mitten av oktober och det kan tyckas vara ett tag kvar till jul, dock är det vettigt att redan ha börjat skapa. Om man ska göra många julkort, julklappar, juldekorationer osv gäller det att inte skjuta allt på framtiden. :)

Sakerna då? Spana in nedanstående bloggcandy från Stämpelboden.

Jag ser då ett å annat i den som passar till julpyssel och annat.

Sedan har vi Liljornas bloggodis. Milo är en fena på att skapa och hennes alster hör till de jag gillar - mycket. Hon skapar vanligen intensivt murrigt och plockar på många detaljer i sina kort. Korten är som hela landskap eller ska vi säga konstverk utifrån att hon kombinerar det som passar in för det som hon skapar just nu. På senare tid har hennes fru också börjat skapa och visa upp sina alster. Jag tycker att de är klart influerade av Milos sätt att skapa och måla, men samtidigt har de en egen twist som är Annas. Skoj!

Liljornas godis för kanske inte tankarna direkt till julen, men varför inte passa på att utmana sig själv å skapa något inför julen med detta paket? Som variation. Med tanke på dess storlek lär det sedan också bli något kvar till våren. För våren är vad jag tänker på när jag ser innehållet. :)

No comments: