17 October 2009

tOtaLlY WiCKed Passion

Det är inte varje dag jag gör den här typen av layouter, men någon gång ibland händer det alltså. Med anledning av årsdagen för en stor brand i Stockholm fick jag en idé om att scrappa om något, med anknytning till vår huvudstad, som jag brinner för. Bränder är oftast ödesdigra och ödet har haft en stor roll i det jag scrappar om. :)

Jag valde alltså att scrappa om en viktig person i vårt liv. En person som har anknytning till den kungliga huvudstaden. En person som en gång tidigare i våra liv hamnade i den staden av olika anledningar. Vår relation är minst sagt glödande - för att inte säga att den för tillfället brinner. Det handlar helt enkelt om "tOtaLlY WiCKed Passion" såväl i som utanför Stockholm... ;)

Jag använde mig självklart av favoritpapper som har eldtema och matchade med ovanligt få detaljer. Att skriva delar av journalingen runt eldflammorna gör att det inte behövs mer för att få en levande layout. För att få med än mer journaling har jag dolt den mer personliga texten bakom några andra papper.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, färgat papper och egengjord ordremsa.

1 comment:

Åsa / Dolores said...

Vilken härlig LO, den verkligen skriker "passion"!
Kram / Dolores