25 September 2007

You colour my life

På pyssel.net deltog jag i en så kallad utmaningsswap. Det innebär helt enkelt att du skickar ett kit med scrap- och/eller kortmaterial till en annan person samtidigt som du själv mottager ett dito kit.

Den här LOn är mitt eget resultat av den utmaning som jag skickade iväg. Det fanns några regler att följa:

- Scrappa en LO utifrån bifogad skiss (som jag gjort)
- Du ska använda något virkat/stickat på LOn
- Inga blommor får användas
- Något ska vara handskrivet/handritat utan mall



Utöver dessa regler och det som ingick i kittet fick följande material användas:

- Cardstock
- Limprodukter
- Färgläggningsprodukter
- "Vanliga" verktyg: punchar, skärmallar, skärmaskin mm
- Något att producera text med, alltså stansverktyg, rub-ons, stickers (eller vad det nu kan vara) men alltså bara text, inte som dekorationer!
- 2 valfria tillägg

Det svåraste här var kravet med virkat/stickat. Jag ville egentligen skriva "You" i virkat/stickat, men pga tidsbrist fick jag hitta en helt annan lösning på det kravet. Jag har använt ett tillägg - symaskin. Själva grundidén till LOn har funnits länge och nu vart den äntligen genomförd. Eftersom det är i princip hela regnbågens färger i övrigt passar det bra med ett foto i svartvitt. Jag har även gett mig på att för första gången skriva riktig journaling på fotot och det borde jag helt klart göra oftare.

No comments: