16 September 2007

Extrautmaning #9

Den här gången var det ett riktigt svårt ord då jag gör allt som står i min makt för att avskaffa det från mitt vokabulär. Jag hade en massa tankar kring sonens propsande på att han ska ha samma lika som morsan i en massa saker, men det var lite knepigt att illustrera det bara så där. Istället vart mitt bidrag till extrautmaning number nine något nästan helt annat.

Rubriken är en enda lång och tänkvärd mening som lyder "Människan som känner styrka och tro på sig själv är aldrig avundsjuk". Just ordet tro är ett annat ord som jag i möjligaste mån underviker att det passerar mina läppar, men i det här sammanhanget passar det bara in (och jag behöver faktiskt inte läsa rubriken högt... ). Journalingen fortsätter: "Det handlar om konsten att leva ditt liv exakt så som du vill" samt "Avundsjuka är inte något annat än en ren och skär förolämpning mot dig själv. Istället för att räkna andras glädjeämnen bör du se till vad livet har att erbjuda dig och dina kära. För nog 17 är väl livet alldeles alldeles underbart?" Visst andas det egoism och hela baletten om detta, men för att dra till med ytterligare en klyscha ligger det en hel del i att "var och en är sin egen lyckas smed"... Så det hela avslutas med en lyckosymbol samt texten "Känner du dig lycklig?"


På grund av tidsbrist blev LOn enkel som attans till att börja med. Nu har jag fixat till en lite roligare lösning för texterna samt lagt till en lyckosymbol.

1 comment:

Linda said...

Riktigt bra journaling!!