10 September 2007

Extrautmaning #8 - Ett litet ord

Chaos! Du ska inte upptäcka att det är extrautmaning 45 minuter innan det är sluttid. Du ska heller inte ha din dator igång för länge utan att starta om för då kan du ge dig f*n på att tekniken krånglar. Men nu är allt det där preskriberat och glömt och här är mitt bidrag till extrautmaning numbero 8 - "Grinig".

Jag kikade på några kort jag hade liggandes här och valde omgående att scrappa om något som kan göra honom så gring så att det inte finns fast kortet i fråga visar att den raka motsatsen kan råda i exakt samma kontext. LOn handlar mer konkret om att ibland blir han så ledsen och grinig när människor som betyder mycket för honom lämnar honom. Samtidigt vet han att han betyder mycket för dem också och de vill mer än gärna träffa honom mera. Därför borde han alltid lägga på ett leende, vinka frenetiskt och säga "syns imorrn" så som bara han kan...

Materialmässigt kändes det enklast och framförallt snabbast att måla en egen bakgrund, att stämpla en titel (som visst inte hann med att riktigt riktigt torka), att stämpla dit någon mer dekoration samt handskriva ihop journalingen bara så där rakt upp och ner. När jag kikar på hur jag valde att vända bakgrundspapper och sedan helt på måfå bara placerade dit kortet så ser jag att det nästan ser ut som att bakgrunden är målad för att passa kortet... eller i alla fall på vissa ställen... och det är en rätt cool sak att upptäcka i efterhand.

Det här måste vara rekord i snabb scrapping för mig. Det vart som det vart, men jag hann med att lämna in med mindre än en minuts marginal. In total handlar det om 30 minuter från upptäckt att den borde göras, via planering = 0 till klart. Sedan 15 minuter från att fånga den på bild, via en brottningsmatch med krånglande teknik till uppe på det stora vida Internätet... Å då lyckade jag faktiskt fånga något som gör att jag nog aldrig kommer att glömma hans min och tonläge när han grinigt och tvärt vägrar vinka hejdå eller alternativt glatt och ivrigt vinkar hejdå.

No comments: