17 September 2007

Hösten, kylan, kaoset och lugnet

Nu känns det verkligen att hösten har greppat tag om landet. Tappar aldrig den där vindgubben andan någon gång så jag slipper frysa fingertopparna av mig så fort jag sticker ut näsan genom dörren? Dagarna blir kortare och kortare eftersom mörkret kommer allt tidigare och tidigare. Mitt i allt finns det en hel del värme att insupas. Alla sprakande färgskiftningar som just påbörjats här i krokarna, de första tända ljusen vars låga du kan sitta och bara fascineras över, favoritsoffan sin bara skriker efter att du ska krypa upp i den, den mjukaste filten som tillverkats för att värma din halvfrusna lekamen, kramar som bara en son kan ge, något smått och gott hemlagat av årstidens skörd för att stoppa i ansiktet osv... När jag för första gången råkade på invidstående rub-ons kände jag direkt all den värme som de förmedlar och nu är de bara helt klockrena. För den hugade finns de att tillgå hos Jommas lilla krypin (därifrån jag även lånat bilden).

Här arbetar min hjärna på högvarv för att dels skriva klart en forskningsartikel i en handvändning och dels skapa DT-alster av paktet som det knugliga trumpetverket så snällt levererade till mitt hem i förra veckan. Jag känner mig dock rätt sliten för tillfället, men va 17. Sova kan jag väl göra när min tid är förbi... eller?

Mitt i allt kanske jag ska passa på att tacka för en RAK som damp ner i vår brevlåda idag. Det var goaste Henrietta som skämmer bort oss - igen. Innehållet är dock tillfälligt hemligstämplat pga olika omständigheter. Jag fick ett till kuvert idag från WGA på pyssel med en massa roliga pysselsaker och bland annat en bit härligt orange dymo. Svinläckert! Åsså.... jag upptäckte nyss att jag vann en röstningstävling i samband med Hobbyhusets cybercrop meddelst mitt kistkort som allahelgonslösning. Tack till alla som uppskattar mina mer eller mindre makabra idéer till "annorlunda" lösningar. Det peppar mig att fortsätta tänka utanför lådan och det är fasen värt massor.

No comments: