24 September 2007

Ett litet ord #10 - Nyfiken?

Utgångspunkten är ordet nyfiken. Först tänkte jag hitta på något med "nyfiken gul" eftersom gult är ovanligt men ack så vackert i scrapsammanhang. Jag ramlade dock inte över något bra foto att scrappa så när extrautmaningen #10 med ordet perfekt dök upp poppade en idé om en tvådelad LO upp. Sagt och gjort. Här är alltså fortsättningen på LOn ovan.

De mönstrade pappren, doodlingen och dekorationerna kommer igen här och återigen kombineras ett otal olika typsnitt för rubriken. En del i qk, andra handskrivna och några stämplade. Även om jag inte ritat döskallen exakt som den som är på tröjan så passar den på något vis ihop med den.

4 comments:

Anonymous said...

coolt! och snälla, ändra titeln på inlägget!

maxell said...

Tackar.

Ojsan. Jag glömde skriva de två små ORDen före ORD, men nu är det ORDnat! Undrans om det förändrar länkningen... eller inte...

Anonymous said...

undra kan man... länkningen ändras inte :0 men det blir lite lättare...

maxell said...

Jag upptäckte det. ;)

Klart det blir lättare och rätt ska vara rätt. Jag kikade bara på rubriken i bloggen och kopierade den... det var fel...