07 April 2010

Sommar...

Hoppas påskhelgen var trevlig med såväl söta som salta ägg i mängder. Förhoppningsvis fick flera tid till vila och kanske någon till och med fick lite extra tid för att skapa.

Här har vi fortfarande stora mängder snö kvar på marken och det kom lite till i helgen som var. Samtidigt är det plusgrader och en dag med vitt på marken följs av sol, tö, slask och lera som följer med inomhus. :) Den norrländska våren i ett nötskal. Med den bakgrunden känns det extra skönt att plocka fram foton med blommor och trädgård för att skapa och bygga upp känslan för det som komma skall – även hit till oss.

Nedanstående layout tar fasta på positiva aspekter av sommaren som kommer. Blomman på fotot är en gul daglilja. För mig illustrerar den dels känslan som kan komma med sommaren om att en dag i taget gäller och varje dag har potentialen att ge såväl värme som ljus – precis som den gula solen.


Fåglarna (rubons från Hambley) bygger vidare med såväl längtan som frihet. Basic Greys Origins bidrar med den livsnödvändiga jorden, det gröna gräset där vi springer barfota omgivna av färgsprakande blomstrande inslag och bara är. I journalingrutan har jag skrivit in några saker som jag tycker är positivt med sommaren. Förhoppningsvis får jag uppleva det under sommaren 2010.


För mig är det här en jordnära tolkning som jag själv ser som stilren och enkel (åtminstone för att vara mig) med inbyggda personliga aspekter och detaljer som innebär att det finns mer där än vad en kort ögonkast någonsin kan fånga. Eller… en påminnelse om att varje dag är unik och full av möjligheter.

Var det förresten någon som såg denna layout live på mässan i Helsingborg? :)

Materiallista här.

Avslutningsvis vill jag bara säga att ett nytt designpaket har anlänt i vårt residens. Det är inte skrivet maxell rakt över det, men... Det är mångsidigt. Det är ljuvligt. Det är högaktuellt. Det är vackert. Det är coolt. Det är romantiskt. Det är läckert. Det är färgstarkt. Det är utmanande. Det är underbart!

Nyfiken? Ska jag kanske bjussa på någon tjuvkik?

No comments: