20 April 2010

Gratulerar till... vigseln, förlovningen, tillökningen, födelsedagen, morsdag...

Jag fortsätter att skapa med


från Basic Grey. Denna gång blev det en kombination med en stämpel från Stamapvie som resulterade i ett kort. Ett gratulationskort inför ett bröllop är den primära tanken, men det passar säkerligen också som gratulation till nyförlovade, nyblivna föräldrar, en liten tjej eller kille som fyller år eller någon man tycker om. Kanske också till mamma på morsdag som kommer framöver.


För det här kortet tog jag fasta på den lila färgen i några av Basic Greys serie Kioshi. Till det la jag till en lila kortbas, ett lila band och det söta motivet med nallarna färglades med lila detaljer.

Färgläggningen är gjord enligt MCP-tekniken. En teknik som jag numera föredrar att använda. Jag har provat flera tekniker för färgläggning och har alltså numera fastnat för denna teknik. Fördelarna som jag ser det är att jag klarar av att hantera färgerna samt att jag får skuggade och tonade motiv genom att jag kan variera färgernas intensitet. Självklart saknar jag färger för att jag ska vara riktigt nöjd så jag får väl – som alltid – komplettera allteftersom. :)


Motivet har fått en omgång med 3D-lack på ögon, nos, rosorna och kuvertet. 3D-lack sitter även på det utstansade hjärtat.

Några av prickarna i mönstret på det lila pappret från Basic Greys Kioshi (det som syns i bilden ovan) fick duttar med Pearl Maker i färgen pastellmint för att bättre matcha det nedre mönstrade pappret. Samtidigt ger det en lyxig och dimensionell effekt.


Hälsningen är skriven för hand i cirkeln med hjärtat. Längs med ena sidan av hjärtat sitter tre pärlstickers för extra lyxighet samtidigt som de färgmatchar och knyter samman helheten.

Någon kanske tycker att det här kortet inte känns som mig. Men… det är jag. :) Det är färg och form i en tydlig kombination. Något som jag gillar att använda mig av. Att bygga vidare på färger och matcha och fortsätta… i evighet. Det gäller dock att hitta de där nyanserna som går ihop och som passar. I det här fallet får jag ge en eloge till Karin som färgmatchat mitt paket + att jag hade kvar en liten bit lila band från ett tidigare paket. Självklart är det också jag genom att hälsningen är handskriven av mig…

Avslutningsvis – en fråga.

Hur skapar du och hur sorterar du ditt scrapmaterial?

Själv kör jag sedan ett bra tag tillbaka med färgsortering rakt över och är hur nöjd som helst med det.

Materiallista här.

No comments: