16 April 2010

Kärleksfull tävling och ett kort som tolkar en skiss på maxells vis

Nu är det tävlingsdags igen.

Anna håller i en tävling i Creativicas blogg. Denna gång handlar det om kärlek. Vi vill att du ska skapa ett kort, en layout eller något altrat utifrån skissen nedan inom temat kärlek. Det är fri tolkning som gäller, men det måste synas att du utgått ifrån skissen.


Så här gör du:
* Skapa ett alster utifrån skissen inom tema kärlek.
* Lägg in ditt alster i din blogg med en länk till oss.
* Gör en kommentar i detta inlägg med en direktlänk till ditt bidrag så att vi kan hitta det.

Vi vill ha ditt alster senast den 1 maj kl. 22:00. Följ denna länk för att lämna in ditt bidrag.

Vinsten är ett paket med papper, blommor & bling värde 200 kr.


Vi kommer även att lotta ut ett paket bling till en lycklig vinnare.

Jag klurade utifrån skissen och kom fram till ett kort att ge till nygifta som ”sätter bo”. Det fungerar också som ett kärleksfullt inflyttningskort i allmänhet eller för ett par som flyttar ihop utan giftermål. :)


Min tolkning av skissen utgår från formerna i skissen och skissupplägget. Sedan har jag skapat mina egna ”bilder” av vad de föreställer.Ett hjärta istället för en rund form bakom och ett runt motiv, ett hus istället för ett papper bakom ”motivet”, rök från skorstenen istället för swirls, tre fåglar längst uppe till vänster istället för en fjäril och avslutningsvis två blommor längst ner till höger enligt skissen även om mina sitter i en grästuva. :)


För blomman som jag ser som en sol har jag knutit, snurrat och limmat. Japps, det var pillrigt, men skoj. Samma sak med att snurra och limma fast skorstensflossen, rita tegelstenarna osymmetriska på skorstenen, rita ena handtaget annorlunda jämfört med det andra samt klippa ut en yttepytte grästuva. Ibland undrar jag hur jag ens får för mig att göra såna minidetaljer... Men, ja jag gillar dem! Så det så!

Självklart har Anna också gjort ett kort. Det hittar du i detta inlägg tillsammans med materiallista för mitt kort.

Lycka till i tävlingen!

No comments: