20 March 2008

Var ligger Blåkulla?

Här har det varit stiltje ett bra tag nu. Jag har helt enkelt haft (och har) det sjukt körigt. Några av de saker som hänt sedan sist kan summeras i snoriga näsor och rossliga halsar, sprudlande och medryckande skratt, modet och styrkan att säga ifrån (detta gäller såväl mig som han), ett mycket kärt återseende, den där underbara känslan som kommer av att bara vara, en massa vomerande, laborerande med diverse kemiska sustanser (jag försöker bland annat hitta vilken färgläggningsmodell som jag egentligen gillar), bilar som går runt och runt, resor till andra delar av såväl världen som nationen, förnämligt sällskap (TACK!), doin the zombie walk (sliten!), upprättande av supertight schema (det börjar liksom dra ihop sig...), smärta som heter duga, sjukt tillfredsställd, fått höra hur bra jag faktiskt är, illrosa cupcakes, vitt pulver överallt (ja, vi har fortfarande snö och rätt så kallt här)... Å idag är det väl dags att åka till Blåkulla? Men... att jag aldrig kan komma ihåg var jag brukar se skylten som visar vars det ligger...

Medan vi funderar på det kan jag berätta att jag har blivit taggad av en scrappare som det brukar sprudla av färg omkring. Om du inte redan upptäckt vad underbart Missmian brukar göra så är det hög tid att du klickar här. Tagggningen (vilken svengelska alltså) lyder som följer:
The rules: Link to your tagger and post these 3 rules on your blog.

1. Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
2. Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
3. Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.
1. Jag är hemskt frusen av mig.
2. Jag brukar få impulsiva infall om saker som inte borde göras å just därför gör jag dem. Detta har resulterat i bland annat en totalt uppskrapad panna och "lift" i en slags bil som ofta är försedd med galonklädsel.
3. Jag har en individ i mitt liv som gillar att såväl äta kakan som att ha den kvar. :P
4. Jag är otäckt bestämd av mig. Samtidigt kan jag vela som attans om vissa saker.
5. Jag föredrar att säga som det är. Något som verkligen inte alla kan hantera.
6. Jag har fått frågan om vem jag mördat. Allt baserat på min totalmörka blick som kommer ibland.
7. Jag har en son som är äckligt lik sin mor i mångt och mycket. Så snacka om att det är bäddat får såväl glädje som sorg vareviga dag.

Så den där sista biten av taggningen då. Jag skickar den vidare till Cattis, Dolores, Jomma, Martha, MiaPuh, Samara och Yoli.

Sist, men absolut inte minst måste jag bara försöka att sätta ord på hur glad jag blir över en sak jag läste i doaste, sötaste och raraste Samaras blogg. Eller? Nej, jag kan inte sätta ord på det. Det känns för stort för det. Tokglad och även stolt är jag i alla fall efter att ha läst följande.
9. Vad/vem inspireras du av?
Min kompis Lotta (Maxell ) är den jag inspireras allra mest av, hon har så coola idéer,och hon har ett så bra sätt att tänka (varför scrappar jag, hur vill jag ha det, våga testa osv )
Här är länken till hela inlägget.

2 comments:

Åsa / Dolores said...

Blåkulla måste nog ligga ganska nära där jag bor. Iallafall om man ska tro en något överförfriskad herre på tunnelbanan...
Tack för "taggningen", förresten! :)
Kram
Dolores

Anonymous said...

Bara sätt dej på kvasten, så hittar den väl själv ;-) Vi ses ikväll!
/f.d. kollegan