31 March 2008

Trust your wish

En del som känner mig skulle nog säga att jag saknar önskningar i och med att jag är den som lever för dagen. Jag gillar inte att planera och förutsätta saker och ting. Men önskningar? Jorå. Såna har jag med. Fast jag brukar inte göra dem explicita. Något som är rätt så korkat egentligen för om jag aldrig talar om dem för någon kommer de kanske aldrig att infrias...

Nu är det ju så att jag har en rätt så enkel önskan här i livet och jag har äntligen uttryckt den... Tiden får utvisa hur det blir med den saken samtidigt som jag måste fortsätta att lita på min önskan. Att den är rätt, att den är riktig, att den är realistisk och att den kommer att infrias i någon variant.

Den här sidan handlar alltså om det. Sidan ska nog ses som lite av terapi för mig själv samtidigt som den
innehåller ett viktigt budskap. Citatet "If dandelions were hard to grow, they would be the most welcome on any lawn" är klockrent i sammanhanget. Fast vem har sagt att allt måste vara så förbannat svårt egentligen?

Sidan ifråga är skapad utifrån en skiss som jag spann vidare på. Jag skickade in den till pyssel som ett bidrag till LO-tävlingen för mars månad (en tävling som sponsras av Hobbyhuset) och jag vann faktiskt. Skoj! Några gillar den helt enkelt och speciellt värmer det att den gillas eftersom den är så personlig som den är. Så... Tack! Åsså tack till alla som bidragit med detaljer så att jag kunnat bygga ihop sidan ifråga.

13 comments:

Anonymous said...

Grattis till vinsten, den är underbar! :) Jag har lagt upp bilder på mina inköp nu, om du ville se. Jättehärliga saker (om jag får säga det själv ;))!

Kramar

Anonymous said...

Hur skulle man INTE kunna gilla den?
Den är ursnygg, personlig & dessutom lila :-)

MissMian said...

Love it!! Förstår att du vann och jag såg dina fina LO's på scrappizbloggen! Nice! Jag gillar verkligen din stil!

Monika said...

Alltså... jag är stum...

Jag förstår inte hur någon inte skulle gilla den, alltså, om du inte vunnit hade det varit fusk!

Gudomligt vacker! Tänk att få bli inspirerad av dig!

Lilo said...

Vacker som 17! =) Jag gillar din LO jag med!

Anonymous said...

GRATTIS till vinsten!! Otroligt vacker och vilka underbara detaljer!!!=D

Millan said...

Sån härlig layout, gillar den massor!

Tack för kommentaren på min blogg, ang Fantomensidan, så har jag inte massakrerat själva tidningen utan det är foton så blev det större och läckrare bilder än att klippa ur tidningen!!!

Anonymous said...

Auw, den är ljuvlig! Vilka detaljer! Jag hoppas att jag kommer dithän att jag vågar freestyla jag också.

Snabbscrappa?! Nä inte jag inte...
Tack för att du kikade in och för snälla kommentarer!

Helena said...

Grattis! en läcker kreaktion som den vinsten är du värd.
Angående min matsedel är inte utbyttbar. Allt sitter fast. Meningen är att jag ska samla matsedlar i en pärm så man bara kan plocka fram en när ideérna tryter.

Anonymous said...

Grattis till vinsten!! Wow såå läcker den blev!!!
Kram från Maria S som var och trängdes i birsta i lördags... ;-)

Åsa / Dolores said...

Helt underbar LO, jag hade den som favorit och blev jätteglad att du vann.
Kram / Dolores

bitte71 said...

Alltså, den är helt underbar: hade den som favvis på pyssel.net. Jag gillar din stil massor, blir så inspirerad - tack!!

Gunsan said...

Den är helt enkelt ljuvlig! Jag är öht väldigt *avundjsuk* (missförstå mig rätt) på din scrapstil. Jag önskar att jag inte vore så j*a "discíplinerad" jämt. Men men. Jag gillar räta vinklar i verkliga livet också¨:-))