21 March 2008

Däckad

Jag fortsätter väl på temat med jakten efter Blåkulla. Jag har fått påtalat om att det skulle ligga i Solna - Västra vägen. Fast det är nog inte rätt Blåkulla ändå... Jag har bestämt för mig att det är mer skog i närheten av där skylten finns...

Här kommer en LO som stämmer in på hur jag själv kände mig
för ett tag sedan. Visst är jag mör nu med, men jag är "still kickin". :) Dock är personen som återfinns på LOn i det där däckade tillståndet. Faktiskt på samma ställe som på fotona, fast med den skillnaden att han är nedbäddad och ligger där och slumrar så fint så.

Upplägget för denna LO kommer från en utmaning som jag hittade på Kreativa Rummet. Det är en bra sida som jag ännu inte haft tiden till att genomföra de härliga utmaningarna som ges. Förrens nu då vill säga. Utmaningen i fråga handlar om att använda band och knappar efter deviset "more is more". Ett devis som konstigt nog tilltalar mig. Å... eftersom jag har en del band liggandes bestämde jag mig för att bita tag i den här utmaningen och använda dem för att bygga upp ett mönster. Det är sämre ställt på min knappfront, men jag lyckades på något mirakulöst sätt att skrapa ihop tillräckligt många i matchande färger.

Färgvalet... tja. Det är ett klassikt sådant. I färger som jag också gillar. Fast egentligen - finns det någon färg som jag inte gillar? Åsså kan vi notera att jag ägnade mig åt värsta småpillret genom att jag höjde upp alla bokstäverna i rubriken "Däckad". Gissa om min sax är kletig värre nu alltså efter att jag klippt mikroskopiska bitar av ett väldans klistrigt material... Åsså har vi den röda knappen som sitter mitt i stjärnan och säger "Casual wear". Den är en klockren kontrast till klädseln som han har på sig på fotona...

Sist noterar jag att jag gillar verkligen hur "rubriken" på bilden med detaljerna tar sig ut. Den påminner mig om att trots att han är svårsövd så finns det gånger som jag faktiskt lyckas däcka han. ;)

10 comments:

Cattis said...

Härligt!! =)

Och så vill jag önska dig en riktig Glad Påsk!

Kram/Cattis

MissMian said...

Supersnygga!!!! Gillar massor!!!

Lilo said...

Snyggt!!! Kul att du fått skapa igen! =) GLAD PÅSK!!!

Helena said...

Skit cool =)

Anonymous said...

Den är helt underbar!! Det bara sprattlade till här i inspirationstarmen. Tipsar om cybercropen på Scrappiz nu i påskhelgen ;-)

Anonymous said...

Helt underbar!! :) Glad påsk!

Anonymous said...

Suuuuperläcker, vilka LÄCKRA färger :D Ja, att åla med PRO Marker gör att pappersblommor ser ut (just dem från youdo, de enda jag testat) som de köpta färgade blommorna :D

Anonymous said...

WOW vad läcker den blev!! Så himla snyggt!!!
GladPåsk kramar: Maria S

Anonymous said...

Supersnygga!
Inte kan du sluta skapa... Det är du alldeles för bra för! :)

KRam
Mette

Ewonne said...

Så kul att du uppdaterat lite igen!!! Dina LO:s är som vanligt coooola och detaljrika.

Teckensnittet som du undrade över till mitt U Rock kort heter "Blackletter Extrabold" Det är ett gratissnitt som jag hittade någonstans!!

//Ewonne