24 March 2008

Vänner

Ja. Utmaningar! Vem tackar nej? Inte jag i alla fall. Han ville promt se filmen med stort G (nej, inte den där gamla gemenskapsfilmen utan en annan). Eftersom jag verkligen inte ser samma tjusning i att se filmen för 8934e gången frågade jag om det var ok om morsan gjorde något annat. Det var det. Så.... jag tag i ytterligare en utmaning i Scrappiz cybercrop. En teknikutmaning. För att göra det lite extra klurigt la jag också till att jag skulle snabbscrappa. För jag vet ju att jag har inte många minuter på mig innan jag hör de där små fötterna komma springandes. Att det sedan var nära sluttiden... tja... det var faktiskt underordnat i sammanhanget. Hann jag så hann jag. Annars hann jag helt enkelt inte.

Ååååh shit shörlåck. Vad gav jag mig in på egentligen? Det är ju inget för mig att hasta på sakerna eftersom jag verkligen kan sitta å pillra med detaljer i evigheter. Men, men... variation förnöjer.


Utmaningen i fråga gick ut på att använda:

- 1 rubrik bestående av ett ord - Jag valde "Vänner"
- 2 foton - Japps å passande nog föreställer de två vänner.
- 3 mönstrade papper - Mmmmm. Tack Samara!
- 4 band eller garn - Jag körde på band. Två mönstrade, ett ricrac och
ett svart som jag snurrat en del.
- 5 öljetter - Jarå. Det var min problemlösning i sitt essé när jag direkt såg hur jag måste placera fotona (med tillägg för bandhistorien) för att kunna få dit exakt fem öljetter - varken mer eller mindre. :)

Mer än så hinner du faktiskt inte om det ska gå snabbt. :)
Att jag sedan har fått sanera svart akrylfärg från överallt är en helt annan story. Det finns kluttar på fotona, men nu får det faktiskt vara så. Kvällens hetaste tips lyder i alla fall: Se för f*n till att du inte har lyckats snurra till korken innan du börjar använda dabbers. Eller... pilla inte på korken om du inte avser att förbruka HELA innehållet - ett devis som stämmer för de flesta saker som har kååårsssch... ;)

Åsså måste jag tacka för underbar crop i Scrappiz regi. Den kunde inte ha kommit lägligare eftersom jag precis bestämt att avsluta mitt mer eller mindre egenpåtvingade scrapuppehåll. Ett uppehåll som varat sedan kring nyår (med undantag för vissa uppdrag). Speciellt vill jag tacka Sara som visade mig rätt på vägen till Blåkulla. TACK! ;)

12 comments:

Linda said...

Det blir ju jättesnyggt även när du snabbscrappar! Du är grym!

Anonymous said...

Skitsnyggt tjejjen! Färgsprakande!

Susanne said...

Visst är det kul att bli utmanad. Gillar verkligen din alldeles egna stil. Skitsnygga Lo'er!

MissMian said...

Du har gjort så otroligt mycket snyggt till CC'n!! Min favorit är magic...I loooove it!!!

Cattis said...

Sååååå snyggt!!!


http://kathis.blogg.se/

Ulla said...

Vad du hann med många, och så snygga dom blev. Gillar freestylestilen, men kan inte själv. Tack för titten, kommer tillbaka.

Anonymous said...

Kul att du gillade "mina" tävlingar! 1-5 tävlingen har jag varit sugen på superlänge, så nog tog jag chansen att kasta med den i en cc.
Vi ses nästa år med kvasten. Det var väl inte så svårt?

Och du - speedscrappa du lite mer! Det är så kul att blanda snabbisar med pillande ;-)

Lilo said...

Inte ser det ut som något du hastat ihop inte! Jag tycker layouten är superfin!!! =)

Peter said...

Nice work hånnej.
Tack för berömmet i min blogg därtill. Dessvärre är du nog skickligare än jag varför jag returnerar det med värme.

P

Anonymous said...

Så snygg!
Jag måste säga att jag verkligen älskar din stil! :)
Så härligt färgsprakande är allt du gör.

Kram
Mette

Nina said...

Så himla läckert. Ja faktiskt vansinningt läckert! Tror inte att du kan skapa något fult, oavsett om du snabbscrappar eller snigelscrappar. Känner igen det där med långsamheten - det kan verkligen hämma en ibland.

*kram*

Samara said...

Jag visste så fort jag såg papperna att de skulle vara till dig =)
De var med i en bunt jag köpte av en tjej på scrappiz,och se så bra det blev.