20 March 2008

Det är kallt i februari - MHV kortet

Februari sägs vara den kallaste månaden på året. Jag är faktiskt benägen att hålla med. För jag kan inte minnas ett endaste år med februari där jag inte frusit - å det beror inte alltid på att jag har fel kläder med tanke på vad det är för väder.

Det är alltså utgångspunkten för februari månads MHV. Det medföljande paketet bestod av bland annat filt. Dock inte sådan som det gick att svepa in sig i för att få upp temperaturen utan det handlade om klistriga varianter i olika utföranden. Mottagare är Sajo.

Apropå februari och kyla kommer jag osökt att tänka på alla de år vi besökt ett grannland i Öst. Varför valde vi alltid just den månaden? Det måste väl ha funnits andra och framförallt varmare tider att vandra omkring som i ett töcken på gatorna i denna stad?

No comments: