04 June 2010

Sjungom...

Några har redan klarat av det, några är mitt i och ytterligare några har det framför sig. Jag talar såklart om studenten.

Studenten ja. Ett betydande korttillfälle. Jag gav mig i kast med att göra i alla fall ett kort...

Av någon outgrundlig anledning började jag rita en stor flaska och ett par champagneglas. Sedan vart det hela som det vart.


Festligt med korken som flyger och markerar att "den ljusnande framtid är vår". För extra fest har skumpan, bubblorna, etiketten och självklart även "folien" runt flaskhalsen gul stickles på sig. Detta kontrasteras sedan med hur de nybakade studenterna kan se ut en bit in på kvällen tillsammans med flaskan ifråga - skrynklig, smutsig och glad! :))


Mer studentinspiration och kuriosa om den så kallade "Studentsången" här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper och färgat papper.

No comments: