01 June 2010

Ett vintagekort och en dedikation

I söndags var det mors dag. Hoppas det var en bra dag för alla mödrar, alla som firade sina mödrar och alla andra. :)

Själv hade jag letat reda på två gamla vykort från början av 1900-talet. De kommer från min mormors korrespondens. Båda är skickade till henne på hennes namnsdag. Jag tycker de även passar bra för mors dag. Så här kommer det första.

Kort skickat 1920

Detta kort dediceras även till alla de som dödades, skadades och/eller tillfångatogs samt till de efterlevande efter den vansinniga händelse som utspelade sig tidigt igår morse. Den israeliska insatsen är helt oförsvarbar - på flera plan (läs bland annat den internationella havsrättskonventionen (engelska: United Nations Conference on the Law of the Sea, UNCLOS) - på engelska eller på svenska om de enstaka situationer då det är tillåtet för ett krigsfartyg på internationellt vatten att borda ett annat fartyg). Jag ska inte skriva så mycket här. Det finns otaliga bloggar som tar upp händelsen där det går att läsa både det ena och det andra. Jag tycker att alla har rätt till sin egen uppfattning i frågan och uppenbarligen "vet många själva bäst vad som är rätt i det här sammanhanget". Samtidigt hoppas jag att vare sig du är intresserad eller inte av frågan och oavsett ditt ställningstagande i frågan så kan du instämma i min dedikation av ovanstående kort.

No comments: