04 August 2009

Minnen, budskap och insikter.

Nu har vi varit lost i förskingringen och åkt land å rike runt. Härligt. :)

Under tiden har jag passat på att återuppliva en del minnen från forna dagar. Mitt i allt hittade jag igen gammal hederlig svensk pudelrock som jag har många minnen till... Här bjussar jag på en "treat" som garanterat håller än idag.



I min fortsatta jakt på bra musik poppade en riktig klassiker upp. De spelar verkligen i en helt egen liga.

"Technicians of spaceship Hawkwind this is your captain speaking. Here it is, in all it's glory..."



Lyssna sedan på den här tänkvärda biten och märk att det finns vissa likheter i soundet.



Nästa är en låt som för mig bara är det här bandet. Det går inte att ta miste på det soundet.



En softare variant som sätter saker å ting i perspektiv.



Åsså måste jag såklart ta med grabbens favoritlåt från när han var en riktigt liten parvel. En eftermiddag för flera år sedan minns jag hur han helst spontant började headbanga till den.



Det var en sådan där händelse som gav mig samma känsla som denna låt.



Den låten som de inledde med för drygt en månad sedan. Lycka! Å är det någon som vet vem denna låt egentligen handlar om?



Eller denna?



Behöver jag nämna att jag förkovrat mig genom att sträckläsa två skildringar av hur du lever äkta "rocknroll". Visst kan du förfasas över deras dekadenta och bitvis destruktiva liv å leverne, men de har båda enormt giftiga och bra poänger om livet och samhället i allmänhet. Jag kan inte annat än konstatera att världen vore bra mycket bättre om Kilmister och Sixx fått vara med å bestämma...

Last: For Lemmy, "Ace of Spades"... ;)

1 comment:

Kickans_blogg said...

Underbara låtval!! *tummen upp!!*
Kram Kicki