28 August 2009

Trädgårdsvallmo

För ett tag sedan upptäckte jag ett återkommande mönster i mina trendspaningar. Färgen gult återkom i flera sammanhang. Det var gula tapeter, tyger, kläder och trädgårdsblommor. Eftersom jag gillar gult vart det givet att den trenden skulle uppmärksammas. Läs hela inlägget här.

Vi har garanterat en mycket trendig trädgård - i alla fall i sommar. :) Jag valde att scrappa en av alla våra gula solar som lyser i rabatterna.


Vår trädgård är alltså fylld av flera olika gula blommor som blommar i omgångar under säsongen. I början gillade jag dem inte, men de har växt till sig i mina ögon. Eller... den gula färgen har växt till sig hos mig. Jag märker att jag ofta återkommer till gult när jag skapar likväl som jag har en viss tendens att ordna fram gula kläder åt grabben.

Mitt gula val var därför självklart denna gång. Vår supertrendig trädgård måste bara förevigas. :)

För fler trendigt gula och lysande alster - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Egna "paper piecings", vanligt papper, färgat papper och egen textruta.

1 comment:

Linda said...

Vilken underbar LO! Jag har med börjat gilla gult mer och mer!