20 August 2009

Church of ressurection

Det var givet att uppmärksamma Ryssland och deras nationaldag i sommar. Det finns så mycket att se och uppleva där. Den här gången valde Samara att vi skulle fokusera på ryska byggnader.


Glittrande lökformade kupoler och pampiga och storslagna byggnader. För mig är det ett säkert kort när det gäller Ryssland.


För denna layout funderade jag en kort stund och i samråd med min pic ("partner in crime") bestämde jag mig för att rita mitt eget bakgrundspapper till dessa två foton på en rödaktig rysk kupolkyrka. Sedan piffade jag upp det med dels bladsilver och dels guldglitter för att få den där riktigt skimrande effekten som du möts av när du skådar en dylik byggnad.

För fler ryska byggnader - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Bladsilver, guldglitter, färgpennor, kritor, slipkloss (för att distressa fotona) och vanligt papper

No comments: