20 August 2009

Эта канал? Нет, эта река!

Som synes fortsätter vi på det ryska temat.

Neva och alla dessa fantastiska vyer med än det ena och än det andra utsmyckade huset. Det är St.Petersburg för mig. Vad vi (jag och delar av mitt ressällskap) vandrade fram och tillbaka längs med denna flod och bara beundrade och skänkte tankar åt allt som dessa byggnader och denna flod fått uppleva genom alla århundraden.


Självklart ska det hela scrappas helt ryskt. Färgerna, flaggan och de kyrilliska bokstäverna är givna. Materialmässigt har jag hållit mig till vanliga saker som nästan vem som helst har hemma. Eller... kanske inte alla har en rysk ordbok att scanna och bilder med ryska motiv?


Rubriken för detta inlägg är en parfrasering och tillägnas min pic ("partner in crime"). Эта канал? Нет, эта река! ;)

För fler ryska tolkningar - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Scannad sida ur en rysk ordbok, slipkloss (för att distressa fotot), bilder av ryska frimärken och andra ryska saker, vanligt papper och färgat papper

3 comments:

Samara said...

jag dräglar, helt underbar !

milaja said...

Jag gillar det verkligen, очень красивый! :-)

Angelica - Angel - Dolliver said...

Det ryska temat gillar jag! Mycket inspirerande och läckert uppbyggt!

Och du - ang Metallica (vet inte om du kommer ihåg att du skrev en kommentar om det på min blogg?), så kan jag inte annat än att hålla med dig om att det "gamla" Metallica är det bästa soundet! Jag lyssnar mestadels på de lite äldre skivorna - fast visst finns det en hel del gobitar som gjorts senare...
Hursom - det var en upplevelse att få se dem live iaf!

Ha de så gott!
Kram / Angelica