30 January 2009

Vintrigt julkort

Julen var vintrig så det förslog i år. Det tog jag fasta på och skapade det här kortet.

Det här är det första julkort för 2008 som jag gjorde. Jag använde mig av enbart papper och några få kompletterande dekorationer. Resultatet är ett kort som lika gärna kan användas som till exempel ett tackkort eller ett "bara för att..."-kort nu under vintermånaderna.


En riven julgran av smala spillpappersremsor. Det är inget unikt över det samtidigt som det ändå innehåller unika och därmed personliga inslag. Valet och kombinationen av papper tillsammans med hur de placeras ger en personlig prägel.

Min gran har bruna kanter av den enkla anledningen att ett av pappren redan hade bruna kanter. Kanterna gör även att granen lyfter från bakgrunden. Jag valde en gräddvit kortbas för att matcha de bruna kanterna och samtidigt ge en viss värme och ombonad till kortet.

För fler vita och ljusblåa vinter- och julinspirerade alster - klicka här.

No comments: