31 December 2008

Om jag hade vingar


... skulle jag ta min son i famnen och flyga till en plats där smärta saknas. Nu är livet inte riktigt så enkelt och därför får vi varken en riktig jul(afton) eller ett riktigt nyår i år. Allt beroende på att jag som är den som borde ordna allt sånt här råkat på fel virus genom att ha varit på fel ställe vid fel tillfälle...

Ändå - till oss alla:


Ett Gott Nytt År.


Sedan. Tavlor. Såna saknas här. Nedanstående reproduktion av Lina Gardelids Wings-tavla är sober och jag gillar den. Mycket. Så mycket att den kan platsa på vår vägg och jag kan berätta historien om vingarna, kontrasten mellan det mjuka och det hårda, flykten, allt det som håller oss kvar och smärtan.

Tavlan går att vinna hos Madickens värld (oj vilken klar association jag fick till Madickenjul nu...)...

2 comments:

Anki said...

Hejsan! Ville bara kika in och önska ett gott nytt år! Fy vad jobbigt att vara sjuka över både jul och nyår. Hoppas ni blir friska snart. Kram från Anki

Anonymous said...

Och om jag hade lösa fjädrar eller en propeller att låna ut så skulle jag bums höra av mej til dej.

Har du set att du vunnit i min blogg?
Jag har din adress (sen någon adress-swapp) så jag skickar vinsten med posten.

MåVäl, jag hopas du har en skön start på 2009 och att allt sedan bara blir bättre och bättre hela tiden.

/ANNA