16 December 2008

Hjärnspöken

Hybrid scrapping. Vad är det egentligen? För mig är att du använder något digitalt i utskrivet format på det du skapar. Det innebär helt enkelt att så fort du skriver ut något skapar du en hybrid.

Därför skapar jag nästan alltid hybrider. :) Det finns massor av användbara saker som är helt gratis att använda för dem som vill. Det tar lite tid att ladda ner och ordna ihop, men det är ofta värt den tiden.

I samband med Halloween skapade vi på Skrotboken om halloween med hybrida inslag. Min tolkning kommer här.

Jag betraktar datorn som ett användbart redskap och det är ofta som jag fäster någon slags utskrift på det det jag skapar. Vidare gillar jag de skarpa färgerna som kommer med temat Halloween, men jag har skralt med snygga såna papper. En tur på stora vida Internet gav resultat. Jag gillar när pappren är smutsiga och skitiga i värsta grungestuk och det får gärna vara regelbundna mönster som prickar och/eller ränder. Med dessa papper framför mig ställde jag sedan frågan vad jag skulle skapa.


Jag började rota i änden med det lila fotot från förr. Det första jag gjorde var att sätta de lila spökena i min hjärna. Någonstans där poppade den halloweeninfluerade titeln "Hjärnspöken" upp och därmed angavs temat för hela layouten. Resten åkte dit av bara farten. Sist skrevs mina tankar kring layoutens tema ner på ett utskrivet orange papper som sedan doldes bakom fotot.


På den här layouten är alla mönstrade papper från digitala kit. Dekorationerna är en blandning av utskrifter från digitala kit, skatter från diverse gömmor och färdiga scrapdekorationer. Fonten som utgör titeln är modifierad höjdmässigt innan utskrift på vitt papper som sedan fick färgklickar på sig. De två färglagda figurerna är utskrifter från målarböcker som finns att hitta online.

Credits
Marie Stones (Boo! Paper Pack, Halloween Paper Pack och Happy Haunting Collection) och Audra's Little Scraps (Birthday Bash)


För att se mer hybrid inspiration, klicka här.

1 comment:

Psykbryt said...

Jag älskar ju Scrapblog :)

Vi har bytt adress förresten

psykbryt.com