16 December 2008

Ännu mera jul.. massor av jul

Jag fortsätter min jakt på härligt lantlig inspiration för julen. Så många bloggar och så mycket vackert det finns. Jag sitter här och myser av allt vitt som finns i min dator, här hemma och utanför mitt fönster. :)

I det här inlägget samlar jag ihop ett helt gäng med utlottningar och liknande. En del är avslutade redan, men jag lägger in dem ändå. För de ger inspiration.


Living by Milla lottade ut denna härliga (snö)bollfrans i modell stor för att fira 20 000 besökare. Typiskt att en snöoman som jag missade det... Pågick till den 15e december, dvs igår.


Så härligt flaskställ. Jag erkänner. Jag är smått förtjust i luffarslöjdsaktiga saker och detta är inte långt ifrån. Att det sedan skulle passa för att förvara och därmed även försvåra grabbens "stöld" av vissa flaskor som står framme på bänken - det är ju skoj. Stället lottas ut av Blomsterverkstad.

Blomster är en användbar inredningsdetalj som kan piffa upp och som gör en glad. Att sedan blanda levande och konstgjorda växter beroende på graden av gröna fingrar, placering osv, det är praktiskt. Flowers lottar ut konstgjorda julblomster.


Mat och kanske framförallt bakning är jul för mig. Idag finns det så mycket roliga ingredienser som vi kan laborera och leka med för att se vad vi kan åstadkomma. Det är skoj. Toja import har ett roligt utbud av kryddor och annat. De bidrar även till en utlottning av ett cupcakeset så här i juletid.


Så vackra tags. Härligt juligt sirligt typsnitt. De lottas ut av Emmas idéer. Pågår till den 20e december klockan 12:00.


Mosters inredningsbod har en hemlig adventsutlottning. Troligen är det något otroligt vackert och härligt juligt som lottas ut. Pågår till den 20e december.


Hjärtan hör till. Det är vackert och sprider värme och kärlek omkring sig. Detta underbara hjärta lottas ut av Kreativa Bilder. Pågår till den 17e december.

Han är väldigt förtjust i lådor av alla de slag. Att undersöka och gömma saker i. Det är mor med. :)


Denna låda går att vinna i Villa Hemmets fjärde adventsutlottning.


Denna alternativa låda lottar Hemma hos Alva ut för att fira 10 000 besökare i sin blogg.

Solstrimmor och stjärnstrålar firar ett år som blogg med en utlottning. Pågår till den 23e december klockan 20:00.

Ingen har väl missat en trend med hus med många fönster? Jag har nyligen upptäckt dessa underbara zinkhus.


Home Sweet Home anordnar utlottning av ett sådant här. Pågår till den 19e december klockan 15:00.


Idémakeriet säljer härliga vita och vackra saker. De ordnar tävling här och här som pågår till den 16e december klockan 21.00. Är du med och skriver önskelista?

No comments: