26 December 2008

Vardagliga reflektioner som är iförda en viss guldkant

Att hejda sig med salt och peppar i matlagningen är bra grejer. Grabben har nämligen börjat tycka att saker och ting kan vara för starka. Alldeles för starka.



I sanningens namn fungerar det faktiskt helt utmärkt med bordssalt och bordspeppar. Så jag köper gärna det konceptet om alternativet är en hungrig, tjurig och ledsen son. Men... när jag ändå är i farten. Varför då inte lägga salt och peppar i vackra kar? Ovanstående salt- och pepparkar lottas ut hos Lilla huset på prärien. Vinnaren dras fredagen den 26:e december 2008 kl 20:00.

När jag ändå är igång och sitter här och skriver trots att jag borde ligga ner och vila kom jag att råka på ytterligare en variant av zinkhusen.



Annas vita hjärta lottar ut ovanstående vackra zinkhus. Jag gillar verkligen de höga fönstren och hjärtraden och gissa om det kliar i mig att bygga upp ett kärleksfullt skådespel i ett sådant här hus. Med ljus och allt... *drömmer lite*

1 comment:

Lilla huset på prärien said...

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen och kul att hitta till din blogg! Ska genast kolla runt lite :)

/ Jenny