10 December 2008

Boo - ett budgetkort

Här har jag gett mig på att skapa ett riktigt budgetkort med tema Halloween. Till min hjälp har jag använt en hel del icke-scrapsaker.


Jag gör inte många kort och de kort jag gör tenderar att bli budgetvarianter. Det innebär att jag tar vad jag har hemma och hittar på något. Här ville jag göra ett sött lite annorlunda spökkort.


Jag ritade upp ett spöke på ett vitt papper, la en overheadplast över och ritade igen. Jag la ihop dubbla lager overheadplast och klippte ut två identiska spöken. Den svarta konturen bättrades på med en svart overheadpenna. Jag lade sedan en limrand under konturen innan jag fyllde på med salt(!) och satte ihop.

Pinnen till spökets skylt är en tandpetare. Kortbasen är en utskrift av en läskig blixt på overheadplast. Jag vek kortbasen och drog över vecket med handtaget på en sax (den var närmast) för att platta till (eller biga) kortet. Insidan, som sitter på kortets baksida, utgörs av en mörkblå tapetbit som jag gått över med chalks i en rad olika färger. Det hela avslutas med en utklippt bård som var vit innan den fick chalks och prickar på sig.

No comments: