11 July 2010

Brum Brum - Layout med papper färgat av blåst karamellfärg

Här har jag provat en annan variant för att färga in mitt eget mönsterpapper. Jag rotade bland min "kompletta" samling av karamellfärger och blåste för glatta livet...


Det känns bra att jag äntligen tagit mig för att prova något som jag tänkt på länge - riktigt länge. Det handlar om att droppa färg på ett papper och sedan blåsa ut färgen med hjälp av ett sugrör. Jag använde karamellfärg i svart, rött och blått och fick detta mönster.


Pappret monterade jag på en svart bakgrund för bäst konstrast. Jag valde sedan ett svartvitt foto som har action i sig och placerade det så att fotot täcker mina stora droppar med färg och ger liv åt helheten. Till det kommer detaljer i vitt och turkost.

Jag gillar det blåsta mönstret som har sitt eget liv. Å tänk dig svart färg för att skapa spooky saker inför Halloween eller bara ändå... Klockrent!

Fler alster med ätbart här.

Icke-scrapmaterial: Karmellfärg (svart, blå och röd), färgat papper, prickigt satinband, en målad paljett och vit tyll.

No comments: