13 August 2007

Vad är Freestyle ála mig?

Ytterligare en utmaning. Den här gången på temat "Freestyle ála mig". Idén var att göra en vild LO utan att tänka. Ojoj liksom... är det inte så jag alltid gör? ;) Jag fick kika på vad Jane själv skrev: "För mig är det freestyle att inte vara alldeles rak och grafisk, att våga gå loss med saker som jag inte normalt använder, att använda min egen handstil, att inte sitta och mäta och flytta allt en miljard gånger t.ex." och tänka till lite inför denna roliga, men svåra utmaning.

Det första som slog mig var att jag fick fråga mig själv vad jag inte brukar göra och/eller använda. Först kom jag på att det var länge sedan jag scrappade smått och fyrkantigt så det fick bli 6*6. Sedan har jag aldrig(!) använt stickers på mina LOs. Nu hittade jag bokstäverna till 'Wild' och 'Crazy'. Jag letade även reda på en stämpel som jag egentligen köpt till sonen, stämplade den och färglade. Det passar så bra med dubbla gap här. ;) I letandet efter stämpeln råkade jag även på några ord som jag gjort och skrivit ut för länge länge sedan. Nu kom de till användning. Sist men inte minst har jag skapat i lite mer murriga färger och det hör verkligen inte till vanligheterna.

Kontentan är att Freestyle ála mig är princip vad som helst som råkar komma in i mina tankar eller greppas av mina händer. Å det får gärna vara något som jag inte använt förut eller som jag inte använt på länge.

1 comment:

Anonymous said...

Kul läsning!! Och att använda barnens stämplar tyckte jag var en bra idé! Kanske nåt jag ska göra.
Superläcker LO!