19 August 2007

Färgstark rocknroll

Den här LOn är inspirerad av ett riktigt roligt skivomslag. Jag gillar ju svart och vitt och neonrosa är aldrig fel till det. Jag har alltså anammat de färgerna och prickarna. Viss inspiration kan säkert härröras till Elsies alster. Jag har sedan tänkt lite metal och därför använt metalldekorationer målade med akrylfärg. Lite 'Wild and Crazy' är en ingrediens som visar sig såväl på fotot som på hela stilen på LOn. Jag klippte även i fotot och chalkade med torr blå chalk runt det - så som det är på skivomslaget - och den blåa färgen går igen i några av de övriga dekorationerna. Hjärtan... egentligen kan jag skriva mycket om detta, men jag låter resten tala för sig själv. Färgstark rock'n'roll känns liksom bara helt rätt.

Ett tillägg måste jag göra: De två banden som ligger under kortet och ser ut som en pil kom faktiskt till av en slump inkl deras riktning. När jag redan limmat dit dem såg jag att det var ju riktigt bra att de såg ut som en pil som pekar så som den gör. Genomtänkt? Nej, just den detaljen är en total efterkonstruktion...

No comments: