21 November 2011

Time demanagement

Med en vattenstänkt distressbakgrund har jag skapat ett uppslag i min Art Journal.


Så här ser min påbörjade bakgrund ut. Jag har alltså lyft distresser och använt stämplar.


Med en bas av lyfta distresser och stämplat fortsatte jag med ytterligare ett gäng lager av olika sorters färg och än fler stämplar samt några detaljer.

Temat med tid eller tid som aldrig räcker och fungerar var given. ;)

För att läsa Skrotbokens hela tutorial med att Tona ut och lyfta färger - del 1 av 2: Vattenlösliga färger klickar du här. Just denna del med att lyfta distresser med vattenstänk finns även här i min egen blogg.

För att se alla alster skapade från ovanstående tutorial klickar du här.

Icke-scrapmaterial: Bok som används som Art Journal, sidor från en annan bok, tidningsurklipp samt färger

No comments: