08 November 2011

Kram - Kondoleanskort

Kondoleans. Inget som jag vanligen gör, men samtidigt är det sådant som ibland görs. Inför helgen som var skapade jag ett kondoleanskort som publicerades i Skrotbokens blogg. Det ser ut som följer.


Detta kort var ursprungligen tänkt som något helt annat. Jag började med en ljus kortbas och de två pappersdekorationerna som jag klippt ut. Sedan gjorde jag som jag brukar göra, det vill säga lät det bli exakt som det blir. I detta fall är resultatet ett kort som kan användas som kondoleanskort.

Vad hände? När jag letade efter vita dekorationer råkade jag på några gamla bibelsidor. Jag rev och distressade en av sidorna innan jag monterade den skrynklig mot den ljusa kortbasen. På med dekorationer som alla går i några nyanser av vitt och är i olika material. Hälsningen med svarta små bokstavsstickers balanserar upp mot det distressade samtidigt som färgvalet för kortet i sin helhet för mina tankar till gamla tiders sorgebrev (för information och bilder klicka här och för bilder samt mina mallar - klicka här).


Närbilder med djup...

För information om sorgebrev och kondoleans samt för att se fler kondoleanskort - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Färgprov, två sorters äldre spets, vit tyll, vit motsvarande magic mesh samt en sida ut en äldre bibel

No comments: