29 August 2011

Dive in

Här kommer den andra av mina två senaste sommar- och strandlayouter för Creativica. Denna är kladdig och lekfull. :)


Ett foto på liten man som doppar sina små fossingar i det stora vattnet. I förgrunden syns morsans (mins) hastigt skapade strandkonst. Detta scrappas lekfullt.


Bakgrunden är ett craftpapper som jag målat med några olika färger. Det är akrylfärg i blått samt vitt. På det kommer embossing i turkost där någon embossing är gjord direkt i akrylfärgen som inte hade torkat. Nästa lager är gul och turkos stickles.

På det monterades de lekfulla mönsterpappren från Fancy Pants tillsammans med ord och detaljer från samma pappersblock.

Det sista lagret, som kom efter att alla papper och detaljer monterats är dels gul distress och dels PearlMaker i färgerna mörkblått, vitt samt mintgrön.


PearlMaker ligger på både mönsterpappren där några prickar fyllts i och dels utspritt på nästan hela bakgrunden. En kul detalj som jag använder mig av emellanåt.

Alla dekorationer och detaljer är från pappersblocket ifråga. Eller… där är även ett hjärta som råkade ligga i mina låda med embossingpulver som jag fick lov att tömma då en burk hade öppnat sig. Ett handklippt vitt hjärta som jag knycklade ihop, färgade in med blå stämpeldyna och lade en vit ram med vit PearlMaker på. Ett tips här är att verkligen ta med det där som råkar komma i din väg under skapandet. Justera färg och detaljer så det passar in. För passar in, det gör det i stort sett alltid.

Materiallista finns här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper till att klippa ut hjärta och sandpapper

No comments: