27 August 2011

Alltid plats för goda idéer...

I gårdagens inlägg i Skrotbokens blogg skildrade vi en idé genom att använda minst en glödlampa på valfritt alster.

Själv samlar jag ständigt på idéer. Det sker för det mesta undermedvetet. Detaljer som jag råkar på i livet kan inspirerar mig till i stort sett vad som helst. Ibland, bara ibland, noterar jag ner dessa idéer. När jag då noterar ned de "bästa" idéerna kan jag sätta in dem i min nyskapade idépärm.


En svart ringpärm av såväl mindre som äldre modell fick sig en uppfräschning. Av någon anledning valde jag att göra den med vintageinspiration.


Glödlampan som jag använt är trasig. I somras hittade jag den och några fler när jag letade efter något verktyg i min äldre mans bagagelucka. Raskt stoppade jag på mig dem eftersom jag fick en idé om att de kan jag använda till något. Här kom en av dem till användning. ;) Riktigt passande med tanke på att jag läste i en tidning att det är återvinningshelg denna helg.

För fler alster alá idé och med glödlampor - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Pärm, glödlampa passande till en billykta, charms samt garn.

1 comment:

misty said...

another amazingly creative work!