23 April 2011

Färgglad vårig påskkyckling

Påsk förknippas vanligen med några olika saker varav fjädrar är en. Såna används då och då för att pyssla och skapa med och av. Nu inför påsken använde Skrotboken sig av fjädrar på valfritt alster.

Jag gjorde ett påskkort.


Fjädrar kommer inte enbart i form av fjädrar från fåglar och fjädrar för påskris och andra påskdekorationer. De kommer även som fjädrar till olika mekaniska delar. Jag gick igenom vårt hem efter en liten fjäder som suttit i en penna, men jag kunde verkligen inte hitta någon. Visst hittade jag pennor, men jag lät fjädrarna vara kvar i de fungerande pennorna. Någonstans på vägen hittade jag det runda gemet. Det fick bli ersättning i form av "en platt fjäder". :)


Självklart har jag även med påskfjädrar i påskens glada färger.

Fler alster med fjädrar finns här.

Icke-scrapmaterial: Indexkort, påskfjädrar, gult tygband, blomma från en ljusmanchett, grön wellpapp, vitt tunt papper, färgat papper samt orange omslagsplast.

1 comment:

Marie said...

Gillar att du fått till struktur på molnen. Sånt som är lätt att "glömma bort"... :)