03 June 2009

Fascination för eld

Det här var ett tag sedan nu, men visst är det väl så att det bor en liten pyroman inom var och en oss? ;)

Jag tycker att elden är fascinerande och såklart gillar grabben när det brinner. Ibland gör vi upp små brasor på vägen till och från förskolan... Annars är det på valborg som det nästan är obligatoriskt med ett besök vid valborgsbrasan. Jag hittade några foton från förra årets besök och bestämde mig för att scrappa dem och använda ordet eld i någon form på layouten.



Det här är nog en av mina favoritserier för scrappapper. Så läckert, superkvalitet på pappret och det kan användas till så många olika upplägg. Här passar såklart pappret med flammor som sedan matchas med detaljer från övriga papper inklusive texten på själv strippen som sitter längst ner på pappret.


Titeln är ritad och färglagd av mig. Såna här bokstäver gjorde jag ofta i tonåren och ja, de är grafitti...

För mer eldig inspiration - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Indexkort och Strippen längst ner på ett scrapppapper

2 comments:

Alex said...

Cool eldig LO! O på tal om eld... ja, min man kom springandes in till köket igår och undrade vad i hela världen jag höll på med :-) Att inte tala om oroliga föräldrar när man var tonåring och brände kanter på allt nerskrivet som som skulle sparas :-D Ja.. de trodde nog ett tag att jag skulle sätta eld på hela huset...

Tokgillar ditt "trevlig sommar" kort med tygblommor! Blev verkligen inspirerad att köpa lite färgglatt tyg! Inspiration tackar jag för! ;-)

maxell said...

Ojoj. Jag som har en eldtokig morsa... Hon kunde inte säga något om jag fått för mig att elda loss på något. ;)

Va härligt att höra att du gillar tygkortet och blir sugen på att köpa färgglatt tyg. Det behövs inte så stora bitar... Å du får gärna säga till när du gjort något med tyg. Själv har jag nog haft en del av de där tygsnuttarna alldeles för länge... men nu fick jag en spark i arslet och gjorde nåt av det hela. Iofs har jag använt en hel del av de där till att skapa en såndär tygbok åt min lille son - när han var liten.