15 June 2009

Ett romantiskt och blommigt bokmärke

Jag är inte direkt någon blommänniska i mitt skapande, men ändå tog jag hand om ett inlägg som handlade om "romantiska blommor". ;)

Jag hade svårt att hitta småblommiga mönstrade papper. De som jag hittade hade för stora mönster eller var bara "fel". Till slut hittade jag i alla fall några som gick i lila.

Resultatet blev ett kärleksfullt bokmärke som passar perfekt för lata sommardagar som spenderas i trädgården med en bok i handen...


Från början skrev jag citatet direkt på pappret mellan blommorna. Jag tyckte det försvann eller smalt in för mycket och istället fick det bli egna små lila rutor för orden. Jag valde att inte sätta rutorna med distanskuddar eftersom märket ska passa i en bok. Böckerna ritade jag själv och för att balansera allt glittrade jag till blommorna i de mönstrade pappren.

För fler trendiga och romantiska blommor - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, grabbens glitter och garn

No comments: