09 July 2007

Kreativitet handlar inte alltid om att skapa nytt. Istället finns det mycket som det redan har tänkts på förut. Svårigheten ligger i att tänka på det en gång till.

Jag har haft ett längre uppehåll i mitt skapande och huvudet började bubbla av idéer när jag tog tag i det hela igen. För att försöka hitta någon slags organisering i alla idéerna skapade jag denna anteckningsbok som innehåller
skisser (på såväl LOs som dekorationer) och tankar kring dem. En god regel i skapandet är att skriva ner dina idéer. På så sätt initieras skapandeprocessen och du minskar risken att just den där goda idéen med stort I glöms bort.


När jag ändå var i farten altrade jag en gammal konservburk. Numera agerar den förvaring för de pennor som jag använder ofta. Idéen till snörningen hade snurrat i mitt huvud ett tag och nu blev det av att testa den. Med tanke på hur pillrigt det var att skapa är frågan om jag kommer att göra om det... :)

No comments: