31 December 2010

Receptkort - "Husets bröd"

Här var det ett bra tag sedan jag uppdaterade. Livet, julen och nu nyåret kom emellan. Jag har dock skapat under tiden och även visat upp på andra ställen än här. Får försöka uppdatera om jag kan under det nya året som kommer om en strax. Eller så får det vara som det är... :)

Här kommer i alla fall ett receptkort som jag gjort inför nyåret. Det är med en typisk raketform, det vill säga en triangel och en rektangel. Dock i min tolkning. ;)


Husets bröd är ett filmjölksbaserat bröd som är enkelt och framförallt gott. Det bakas i tid och otid i vårt hem och nu har jag äntligen gjort ett receptkort med standardreceptet. Vanligen varierar vi mjölsorterna efter vad som faller oss in just den dagen och jag har väl några varianter som ger riktigt bra bröd. Får väl notera dem på baksidan så de också finns med. ;)


Jag valde som sagt att tolka om raketformen - här är det som ett hus. Detta gjorde jag i målad wellpapp med detaljer. Träden, fågeln och stjärnorna är stämplar.

I stort sett alla färger som jag använt för att måla och för att färga in papper med är vattenbaserade. Här har jag lekt och provat att kombinera dem i olika varianter och på olika papper. Det gav olika finish och på vägen har jag förhoppningsvis lärt mig något om vad jag gillar mindre bra och vad jag gillar bra. Dock glömde jag smeta på filmjölk då vi inte har någon sådan hemma just nu... :)

Ytterligare receptkort finns här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, wellpapp och svart penna

No comments: