03 March 2009

Fear and Loathing in Las Vegas

Film har en speciell plats i mitt liv. I Skrotbokens regi har vi skapat om, kring och med film. Jag valde att ge mig själv en ordentlig utmaning genom att scrappa om en något annorlunda film.


Fear and Loathing in Las Vegas är en sån där film som du endera gillar och uppskattar eller nästan hatar och inte alls förstår. Jag gillar den. Den är urflippad och bitvis är det svårt att hänga med i alla svängar. Det är en film som kan ses mer än en gång, men det bör gå en viss tid mellan gångerna. Filmen hör till en av de som kultförklarats och om du inte redan visste det är den baserad på en sann historia.


Fotona är tillåtna att använda och jag har valt att bygga vidare på färgerna i dem. Den guldfärgade bakgrunden står för det glamorösa Las Vegas och den amerikanska drömmen. Det röda symboliserar såväl olycklig kärlek som smärta.

Över hela layouten har jag stämplat med olika stämplar som passar in i sammanhanget. Bakgrunden är så oscrappig som det den kan bli. ;) Åsså kom öljetter till användning. Det är inte varje dag som det händer, men skoj när det väl sker.

För fler alster med filmtema - klicka här.

No comments: