30 March 2009

Det är ändå kul med snö

Trots att det vart så där förbaskat tokigt med snön i år gillar jag den. Jag kan inte annat. Det är ombonat och ljust och mysigt med snö. Så det så. :) I helgen kom det ännu mer här och vi vart ute och lekte en del. Det är helt enkelt något speciellt med en snöig vinter.

På temat snö och vitt var jag på jakt efter vit inspiration i en hel rad olika inredningsbloggar. Shabby chic är en populär stil i inredningssammanhang och även i scrapsammanhang. Inredningsmässigt handlar det ofta om vitt och återigen vitt. I scrapsammanhang handlar det mer om det som liknar vintagestilen med ruffiga och slitna effekter tillsammans med blommor. Jag tog fasta på inredningsstilen shabby chic och skapade en vit layout med snötema (om än med några blå detaljer).


För att skapa i vitt krävs det i princip att lager och strukturer används - kanske tillsammans med några olika nyanser av vitt. I mina ögon är det helt ok att lägga till silver eftersom det ofta anses vara vitt. :)


Ett annat bra tips är att använda genomskinligt material som overlays och glitter. Jag använde mig även av embossing i något som mest kan liknas clear med en viss svag vit nyans. Jag har använt olika papper som har sin egen karaktär och piffat till med extra glitter för snöeffekt. Titeln är en klassiker och den passar helt enkelt.

Fler snöinspirerade alster hittas här.

No comments: