01 July 2011

Grattis till en blomstrande prinsessa

Här kommer kort två av tre med och för tjejer. :)


Detta kort är ett kort till en blomstrande prinsessa som gratuleras. I butiken finns ett vackert prinsessband som fick bli min utgångspunkt.

Jag klippte till en lagom lång bit och matchade med bergsknallar i ett sagolandskap rivna ur somriga mönsterpapper från Maja Design. På den vänstra bergsknallen finns några bladrankor. Dessa skar jag ut med skalpell och stoppade bandet bakom. En rolig och enkel extra effekt. Som extra infästning av bandet sitter en brad med blingsten i var ände.

Runt berget stämplade jag rosa swirls direkt på kortbasen. Det går bra att stämpla när du monterat fast mönsterpappren. Swirls är tacksamma att använda på detta sätt då de alltid går att vända och vrida för att passa in dem på ett bra sätt.


Ovanför bandet står texten ”grattis” skriven med något busiga bokstavsstickers. Här blandade jag versaler och gemener för extra busighet.

Längs högerkanten sitter tre olika blommor som är gjorda i lager på lager med olika material. Var blomma har ett blomcentrum bestående av en stämplad blomma och en blingsten. De två mindre blommorna har också en bit bit puncinella som ett extra lager.

Materiallista här.

No comments: