10 June 2011

Rockersinspirerat bokmärke för sommarläsningen

Rockfestival i all ära, men det är även en annan stor helg för många. Flera inleder sitt sommarlov med skolavslutningar och student. Det blir förhoppningsvis någon tid till att njuta och "bara vara". Några kanske kopplar av med en bok i solen... eller skuggan. Då passar ett bokmärke - detta är skapat för Creativica.


Jag använde ett bokmärke som består av en träkula och en träplatta fäst på ett "snöre". Dessa hittar du lite här och var om du inte vill göra allt från början. Måla om, dekorera och gör det hela personligt – till mottagaren.

Bokmärket som jag gjort följer temat från en layout som jag gjort till denna helg – det är rockinspirerat med leopardmönster och en "het" döskalle...

Måla eller färga in träplattan med den färg du önskar – jag valde svart. Dekorera var sida med passande "motiv".


För framsidan valde jag att stämpla en döskalle som jag sedan färglade och målade dit eldsflammor runt. För baksidan valde jag en bit leopardmönstrat papper. Båda sidorna har fått extra definition av kanterna med hjälp av fluid chalks i charcoal – en klockren färg för rockersinflurade tolkningar.

Om någon undrar är bokmärket fotat på ett uppslag i min Art Journal där jag använder flera tekniker och material för att... tja… fånga livet. ;)

Materiallista finns här.

Icke-scrapmaterial: Bokmärke med trädetaljer (att altra)

No comments: