04 July 2009

Lucky me... 'cause I love it loud

Det känns mest rätt att uppdatera med denna. Det ligger helt rätt i tiden. Besöket på Piiieece and Lööööv! och att jag inte kan sluta lyssna på musik för tillfället...

Jag skrev om och vi skapade med inspiration från en viktig festival i början av juni. Det som står där om att det är Sveriges största festival är numera slaget av ett skitigt och slitet Borlänge. Helt otroligt nästan. Eller inte. Det är något speciellt med festivaler som har en skysst line-up. Du som upplevt det vet vad jag menar. Alla andra... tja... tuff lycka att ha missat... Hur som helst är såna här tillfällen väl värda att scrappas... på sant festivalsätt. ;)

I det här fallet handlar det såklart om en musikstil som ligger mig varmt om hjärtat. Naturliga inslag är därför (heavy) metal(l) och döskallar.

Jag har bara besökt SRF en endaste gång. Det var helt improviserat och utan planering (boende) åkte jag ner till Blekinge tillsammans med två - för mig - mer eller mindre okända grabbar i en cabbad pärla. Där röjde vi järnet hela helgen. Det var inte många som undgick att vi var där...

Jag har såklart inga foton från den resan och säkerligen är det lika bra. ;) I slutet av maj hittade jag igen ett sparat vykort som kommer från festivalen. Perfekt att scrappa för att minnas vilket år och vilka artister jag såg och hörde.


En av de minnesvärdaste konserterna är Twisted Sisters första spelning i Sverige på flera år. Regnet öste ner. Jag trängdes med alla andra "galningar" längst fram. Någonstans på vägen försvann min uppraggade "partner in crime" som bestämt skulle floata. Självklart kunde alla texterna och skrek för full hals med i Sniders sång. Efteråt hade vi en preskriberad efterfest som verkligen inte gick av för hackor...

Värt att nämna är också Whitesnakes spelning. Coverdale inledde med "Hey, guys! Where the fuck is the beer?". Det resulterade i att någon höll på att pricka honom med en ölflaska (de var smart nog i plast). Flaskan passerar nära Coverdale som utbrister "Not yet, you moron! I'm still working!"


Jag passade på att samla på mig en hel rad med intressanta citat från den helgen i mitt liv. De står på baksidan av vykortet. Helt klart var det här en av de bästa helgerna i mitt korta liv och nu minns jag bättre när, var, hur och kanske även varför.

För att se mer rockiga tolkningar - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vykort, ölburk, OH-plast, eltejp, vanligt papper och meshtyg.

1 comment:

Alien Bling said...

Tänk att just dessa stämplar som du använt kom U hem med och gav till mig i present igår! :D
Jag missade marknaden (dels för att jag var bakis och dels för att han åker kl 6 på morgonen den galningen), men det första han hade sett när han kom in på marknaden var ett scrapfyllt bord. ;)
Så han hade valt ut två stämpelset åt mig!

Och jag skulle tro att PM är en kombination av att sitta på arslet och visa det - men det förekommer överaskande nog mycket spring också! ;D

Förra året kom jag ju hem med ett massakrerat knä och det var inte ett misslyckat visa arslet-försök I can tell you that much. ;)

Najs LO!